rĂłdĹo: Horecanet.pl, 24.08.2010 (zaktualizowany 24.08.2010 10:23)
wĹaĹcicielStrefa-Spa
Polsce bardzo mocno odczuwalny jest brak miejsc, w ktĂłrych oprĂłcz kompleksowej obsĹugi kosmetycznej wraz ze specjalizacjÄ
medycznÄ
i rehabilitacyjnÄ
moĹźna doskonale siÄ zrelaksowaÄ i odpoczÄ
Ä. WidaÄ dynamiczny wzrost usĹug medi w salonach i gabinetach oraz w oĹrodkach i hotelach spa.
Na rynku polskim dostÄpnych jest wiele brandĂłw kosmetycznych, ktĂłre w swojej ofercie majÄ
linie dermo-kosmetykĂłw lub sÄ
w caĹoĹci ukierunkowane na specjalizacjÄ medi-spa. Aby wybraÄ najlepsze kosmetyki najpierw naleĹźy okreĹliÄ kierunek oraz zakres usĹug i zabiegĂłw, i do tego dobieraÄ odpowiednie.
WaĹźnÄ
kwestiÄ
przy planowaniu spa jest rĂłwnieĹź dobĂłr personelu. Od zgranego zespoĹu w duĹźej mierze zaleĹźy powodzenie projektu. Profesjonalnej kadry z doĹwiadczeniem jest bardzo maĹo, a niestety mĹode pokolenie (z przykroĹciÄ
muszÄ to stwierdziÄ) nie jest aĹź takie chÄtne do poszerzania swojej wiedzy i osobistego rozwoju. Dlatego duĹźy nacisk powinno siÄ kĹaĹÄ zawsze na szkolenia personelu, nie tylko z zakresu produktowego (bo w tej kwestii praktycznie kaĹźda marka kosmetyczna jest bardzo elastyczna i oferuje bardzo szeroki wachlarz szkoleĹ), ale wĹaĹnie z jakoĹci obsĹugi klienta, sprzedaĹźy produktĂłw i usĹug oraz - co najwaĹźniejsze - pozyskiwanie i zarzÄ
dzanie informacjÄ
.
Ta ostatnia kwestia dla inwestora jest bardzo istotna, poniewaĹź podczas zabiegu kosmetycznego bardzo czÄsto dochodzi do rozmĂłw klienta z kosmetyczkÄ
na róşne tematy. W koĹcu relacje sÄ
podĹoĹźem zaufania. Zatem podczas takich rozmĂłw wiele moĹźna siÄ dowiedzieÄ o kliencie i na podstawie tych informacji (ktĂłre czÄsto gubiÄ
siÄ po drodze) management moĹźe budowaÄ oferty, promocje oraz mieÄ podstawowÄ
wiedzÄ na temat oczekiwaĹ klienta.